Wyceń Sprzątanie!
Home Blog Wpis ogólny Jak i kiedy prosić przełożonego o wsparcie?

Jak i kiedy prosić przełożonego o wsparcie?

Jako office manager masz często dużą samodzielność w podejmowaniu decyzji, ale nie raz oznacza to także spory zakres obowiązków. Ogromna liczba zadań może przytłoczyć każdego niezależnie od ilości lat doświadczenia – jest to naturalne, nie jesteśmy robotami i każdy ma swoje granice. Czasem zadania po prostu wykraczają poza zakres Twoich kompetencji lub obowiązków. Jednak zwrócenie się z prośbą o wsparcie do przełożonego może potęgować stres, jeśli nie wiadomo, kiedy i jak powinno się za to zabrać, zachowując jednocześnie profesjonalizm. Mamy nadzieję, że pomożemy Ci tym wpisem.

Prośba o wsparcie to nie oznaka słabości, lecz odpowiedzialności

Wiele osób rezygnuje z proszenia o pomoc, ponieważ nie chcą wyjść na słabych i niekompetentnych. To jednak prowadzi do gromadzenia szkodliwego stresu i przepracowania, co ewentualnie może doprowadzić do wypalenia zawodowego i/lub ogólnego pogorszenia samopoczucia.

Zwracanie się z prośbą o pomoc do przełożonego lub członków zespołu jest oznaką profesjonalizmu i dojrzałości zawodowej. Prosząc o wsparcie pokazujesz, że dbasz o wysoką jakość pracy, zależy Ci na interesach firmy, a także ufasz swoim współpracownikom. Kiedy decydujesz się na rozmowę z przełożonym, skup się na faktach i pokaż, że szukasz wspólnego rozwiązania, które zwiększy efektywność Twoją i zespołu.

Kiedy prosić przełożonego o wsparcie

Są sytuacje, w których wsparcie przełożonego jest nie tylko uzasadnione, ale konieczne. Nie każda decyzja mieści się w Twoich kompetencjach czy limicie budżetowym. Konsultacja z przełożonym jest naturalnym krokiem, gdy:

  • planujesz zmianę dostawcy usług lub reorganizacje przestrzeni wspólnych w biurze,
  • potrzebujesz wsparcia autorytetu, kiedy niektóre osoby nie traktują Twoich decyzji poważnie,
  • pojawiają się konflikty interpersonalne,
  • pojawiła się sytuacja kryzysowa, która wymaga natychmiastowego działania,
  • brakuje ludzi, czasu, narzędzi lub budżetu do realizacji zadania,
  • nie wiadomo, jaka decyzja będzie zgodna z polityką firmy,
  • bieżące zadania uniemożliwiają realizację priorytetowych projektów i czujesz się obciążona/y.

Jak prosić przełożonego o wsparcie

  • Opisz konkretnie i zwięźle sytuację – co się dzieje, dlaczego potrzebujesz wsparcia, jakie są konsekwencje braku działania lub podjęcia decyzji.
  • Zaproponuj możliwe rozwiązania – to pokazuje Twoją inicjatywę.
  • Określ to, czego konkretnie potrzebujesz – np. decyzji, budżetu, zgody, dodatkowych zasobów.
  • Wybierz odpowiedni moment i sposób komunikacji – możesz zaplanować krótkie spotkanie lub napisać maila.
  • Zachowaj profesjonalizm oraz partnerski ton.

Pamiętaj!

Zwrócenie się o wsparcie i pomoc nie jest oznaką słabości! Każdy może mieć trudniejszy okres w życiu lub znaleźć się w ciężkiej sytuacji w pracy. Proszenie o wsparcie pokazuje, że zależy Ci zarówno na interesach firmy, jak i na sobie i swoim zdrowiu psychicznym. Jeżeli zakomunikujesz swój problem w odpowiedni sposób, nie stracisz na swoim profesjonalizmie, możesz wręcz zyskać w oczach przełożonego i zespołu.

Tagi:
Szukasz sumiennej firmy sprzątającej?
Właśnie ją znalazłeś!
Wyceń SprzątanieWyceń Sprzątanie!
Zapisz się na Newsletter!
Pracujesz w administracji, lub interesujesz się zarządzaniem
 i optymalizacją pracy?

Wyceń Sprzątanie!

Czy ten wpis był przydatny? Oceń go:

0.00 / 5.0 ( 0 głosów )
Sprawdź inne wpisy:
2025-06-25
Jak i kiedy prosić przełożonego o wsparcie?
Jako office manager masz często dużą samodzielność w podejmowaniu decyzji, ale nie raz oznacza to także spory zakres obowiązków. Ogromna liczba zadań może przytłoczyć każdego niezależnie od ilości lat doświadczenia – jest to naturalne, nie jesteśmy robotami i każdy ma swoje granice. Czasem zadania po prostu wykraczają poza zakres Twoich kompetencji lub obowiązków. Jednak zwrócenie […]
Czytaj dalej >
2025-06-11
Cyfrowy obieg dokumentów: rola office managera w transformacji biura
W dobie cyfryzacji coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie cyfrowego obiegu dokumentów (DMS). To nie tylko moda, ale realna potrzeba usprawnienia pracy, zwiększenia bezpieczeństwa danych i obniżenia kosztów operacyjnych. Zwykle to office manager pełni główną rolę w całym procesie wdrażania. Dlaczego cyfrowy obieg dokumentów? Tradycyjny obieg dokumentów generuje szereg problemów: trudności w odnajdywaniu dokumentów, […]
Czytaj dalej >
2025-06-05
Organizacja eventów firmowych – poradnik dla office managera
Nie jest to żadną tajemnicą, że office manager musi posiadać umiejętności organizacji i zarządzania w małym palcu. Te cechy są tym bardziej cenione i potrzebne w firmach mniejszej i średniej wielkości, gdy w grę wchodzi planowanie firmowego wydarzenia. Mniejsze przedsiębiorstwa nie mają często wystarczających funduszy, żeby zlecić komuś z zewnątrz wykonanie takiego zadania. Dlatego organizacja […]
Czytaj dalej >
crossmenuarrow-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram