Jako office manager masz często dużą samodzielność w podejmowaniu decyzji, ale nie raz oznacza to także spory zakres obowiązków. Ogromna liczba zadań może przytłoczyć każdego niezależnie od ilości lat doświadczenia – jest to naturalne, nie jesteśmy robotami i każdy ma swoje granice. Czasem zadania po prostu wykraczają poza zakres Twoich kompetencji lub obowiązków. Jednak zwrócenie się z prośbą o wsparcie do przełożonego może potęgować stres, jeśli nie wiadomo, kiedy i jak powinno się za to zabrać, zachowując jednocześnie profesjonalizm. Mamy nadzieję, że pomożemy Ci tym wpisem.
Wiele osób rezygnuje z proszenia o pomoc, ponieważ nie chcą wyjść na słabych i niekompetentnych. To jednak prowadzi do gromadzenia szkodliwego stresu i przepracowania, co ewentualnie może doprowadzić do wypalenia zawodowego i/lub ogólnego pogorszenia samopoczucia.
Zwracanie się z prośbą o pomoc do przełożonego lub członków zespołu jest oznaką profesjonalizmu i dojrzałości zawodowej. Prosząc o wsparcie pokazujesz, że dbasz o wysoką jakość pracy, zależy Ci na interesach firmy, a także ufasz swoim współpracownikom. Kiedy decydujesz się na rozmowę z przełożonym, skup się na faktach i pokaż, że szukasz wspólnego rozwiązania, które zwiększy efektywność Twoją i zespołu.
Są sytuacje, w których wsparcie przełożonego jest nie tylko uzasadnione, ale konieczne. Nie każda decyzja mieści się w Twoich kompetencjach czy limicie budżetowym. Konsultacja z przełożonym jest naturalnym krokiem, gdy:
Zwrócenie się o wsparcie i pomoc nie jest oznaką słabości! Każdy może mieć trudniejszy okres w życiu lub znaleźć się w ciężkiej sytuacji w pracy. Proszenie o wsparcie pokazuje, że zależy Ci zarówno na interesach firmy, jak i na sobie i swoim zdrowiu psychicznym. Jeżeli zakomunikujesz swój problem w odpowiedni sposób, nie stracisz na swoim profesjonalizmie, możesz wręcz zyskać w oczach przełożonego i zespołu.