Wyceń Sprzątanie!
Home Blog Porady Pocovidowa rzeczywistość biurowa, jaka będzie?

Pocovidowa rzeczywistość biurowa, jaka będzie?

Co z powrotem do pracy biurowej po Covidzie?

Powoli zaczynamy być świadkami powrotu do życia i rzeczywistości sprzed pandemii COVID-19. Restauracje, muzea, kina, wszystko jeszcze bardzo ostrożnie i z zachowaniem wymogów higienicznych, ale zaczyna się otwierać. 

Praca z domu nie taka popularna

Podczas pandemii jako jedne z pierwszych zostały zamknięte biura, a pracowników kierowano na home office czyli pracę z domu. Przed wybuchem pandemii praca zdalna miała więcej przeciwników niż zwolenników. Według raportu Koalicji Bezpieczni w Pracy „Bezpieczeństwo pracy w Polsce 2020. Wpływ pandemii koronawirusa na polski rynek pracy” przed pojawieniem się COVID-19, 16 proc. badanych pracodawców umożliwiało pracownikom pracę zdalną, z którą głównie kojarzona była branża IT czy dziennikarze lub marketingowcy. W czasie pandemii odsetek firm, w których wprowadzono pracę zdalną w badanej grupie, urósł do 95 proc[1]Tak więc pandemia wymusiła nowe podejście i bez względu na to czy pracodawca wcześniej był sceptyczny co do pracy zdalnej musiał się zgodzić na to, aby home office zdobył pozycję identyczną jak praca z biura. 

Jak teraz będzie wyglądał powrót do biur i czy w ogóle się odbędzie? To pytanie zadają sobie nie tylko główni zainteresowani, ale także deweloperzy, agencje nieruchomości czy firmy sprzątające, dla których pomieszczenia biurowe czy całe business parki to klienci, których stracili w trakcie pandemii. 

Nowa rzeczywistość ekip sprzątających biura

Działania osób sprzątających nigdy nie były jeszcze tak ważne jak teraz w pocovidowej rzeczywistości. Praca firmy sprzątającej to już nie będą tylko czyste biurka, odkurzone wykładziny i lśniące szyby. Teraz w tej nowej rzeczywistości chodzi o zdrowie – pracowników, klientów, ale także ekip sprzątających.

Jak Czysty Efekt przygotowuje się na powrót swoich pracowników do sprzątania biur?

Wiedza i przeszkolenie

Stawiamy przede wszystkim na wiedzę i pełne przeszkolenie pracowników. Nasz personel poszerza swoją wiedzę, jeżeli chodzi o nowe środki chemiczne, ich zastosowanie i dozowanie. Personel regularnie zapoznawany jest z zasadami sanitarnymi oraz niestandardowymi pocovidowymi wymaganiami naszej branży.

Pracując dla klientów z różnych branż, dobrze wiemy, że każda z nich znaczącą się rożni. Wymagana jest od nas znajomość technik sprzątania, doboru środków czy wyboru technologii, tak by najlepiej wywiązać się ze swojego zadania. 

Wspólne działania

Sprzątając biura w tej nowej rzeczywistości doradzimy jak najlepiej ułożyć grafik naszej ekipy, tak by nie miała styczności z pracownikami lub żeby ten kontakt był minimalny z zachowaniem odpowiedniego dystansu społecznego.

Rozumiemy, że obecnie może to być utrudnione, ale bardzo ważna jest dla nas wizja lokalna danego biurowca, żeby tak rozplanować działania naszej ekipy by były one maksymalnie bezpieczne dla pracowników klienta, ale i dla naszych zespołów sprzątających. Podczas takiego spotkania możemy doradzić co usprawnić, żeby dostęp do środków higienicznych był dla pracowników jeszcze bardziej ułatwiony. 

Dbanie o siebie nawzajem

Przed pandemią przestrzeganie norm BHP było dla nas priorytetem, dlatego teraz w tej nowej rzeczywistości zostały one jeszcze bardziej zaostrzone. Nasi pracownicy wyposażeni są we wszystkie wymagane środki ochrony. Dobrze wiem, że dbając o ich bezpieczeństwo i komfort pracy dbamy także o naszych klientów i jakość naszych usług.

Świadomość pracowników biurowych

Dużo mówimy o szkoleniach i świadomości naszych pracowników, ale chcielibyśmy zwrócić także uwagę na odpowiedzialne podejście i odpowiedni poziom wiedzy osób, które pracują w danych obiektach. Będziemy bardzo zachęcać pracodawców do organizacji szkoleń i pogadanek na tematy bezpieczeństwa dla swoich pracowników. Wyrobienie odpowiednich nawyków sanitarnych, zachowanie higieny nie tylko rąk, ale także biurek uważamy za obowiązek każdej osoby przebywającej w danej przestrzeni. 


[1] Koalicji Bezpieczni w Pracy „Bezpieczeństwo pracy w Polsce 2020. Wpływ pandemii koronawirusa na polski rynek pracy”

Tagi:
Szukasz sumiennej firmy sprzątającej?
Właśnie ją znalazłeś!
Wyceń SprzątanieWyceń Sprzątanie!
Zapisz się na Newsletter!
Pracujesz w administracji, lub interesujesz się zarządzaniem
 i optymalizacją pracy?

Wyceń Sprzątanie!

Czy ten wpis był przydatny? Oceń go:

0.00 / 5.0 ( 0 głosów )
Sprawdź inne wpisy:
2025-06-25
Jak i kiedy prosić przełożonego o wsparcie?
Jako office manager masz często dużą samodzielność w podejmowaniu decyzji, ale nie raz oznacza to także spory zakres obowiązków. Ogromna liczba zadań może przytłoczyć każdego niezależnie od ilości lat doświadczenia – jest to naturalne, nie jesteśmy robotami i każdy ma swoje granice. Czasem zadania po prostu wykraczają poza zakres Twoich kompetencji lub obowiązków. Jednak zwrócenie […]
Czytaj dalej >
2025-06-11
Cyfrowy obieg dokumentów: rola office managera w transformacji biura
W dobie cyfryzacji coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie cyfrowego obiegu dokumentów (DMS). To nie tylko moda, ale realna potrzeba usprawnienia pracy, zwiększenia bezpieczeństwa danych i obniżenia kosztów operacyjnych. Zwykle to office manager pełni główną rolę w całym procesie wdrażania. Dlaczego cyfrowy obieg dokumentów? Tradycyjny obieg dokumentów generuje szereg problemów: trudności w odnajdywaniu dokumentów, […]
Czytaj dalej >
2025-06-05
Organizacja eventów firmowych – poradnik dla office managera
Nie jest to żadną tajemnicą, że office manager musi posiadać umiejętności organizacji i zarządzania w małym palcu. Te cechy są tym bardziej cenione i potrzebne w firmach mniejszej i średniej wielkości, gdy w grę wchodzi planowanie firmowego wydarzenia. Mniejsze przedsiębiorstwa nie mają często wystarczających funduszy, żeby zlecić komuś z zewnątrz wykonanie takiego zadania. Dlatego organizacja […]
Czytaj dalej >
crossmenuarrow-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram