Firma sprzątająca powinna działać tak żeby każdy klient był zadowolony z jej usług, a pomieszczenia, biurowce, hale przemysłowe czy magazyny były wyczyszczone, posprzątane według wymogów klienta, a także obowiązujących standardów.
Ale zanim klient będzie mógł ocenić efekt pracy firmy sprzątającej, którą zatrudnił musi ją wybrać, przejść przez cały proces poszukiwania, sprawdzania i rozmów z firmami, które świadczą usługi sprzątające.
Szukanie firmy sprzątającej w dzisiejszych czasach jest bardzo proste. Wystarczy włączyć przeglądarkę wpisać „firma sprzątająca np. Kraków” i pojawia się kilka stron firm, które oferują swoje usługi sprzątania. Teraz tylko weryfikacja strony internetowej, czy jest zbudowana profesjonalnie, sprawdzenie czym firma się zajmuje, czy ich oferta pokrywa się z tym czego szuka klient i można dzwonić lub wysyłać maila z zapytaniem.
Szukasz firmy sprzątającej? Zobacz, dla jakich branż sprzątamy
W pierwszym etapie, czyli kiedy chcą Państwo zapytać o ofertę, najlepiej będzie wysłać wiadomość mailową podając jak najwięcej szczegółów dotyczących charakteru zlecenia, w tym: lokalizację obiektu, który ma być sprzątany, jego wielkość, ilość pomieszczeń czy częstotliwość sprzątania (może to być usługa jednorazowa, cykliczna, bądź sprzątanie poremontowe). Takie informacje są niezbędne do przygotowania cennika usług sprzątających.
Po podaniu tych wszystkich informacji, najpewniej skontaktuje się z Państwem regionalny doradca klienta, który dopyta jeszcze o szczegóły zlecenia i umówi się na wizję lokalną.
Wizja lokalna w naszej branży jest bardzo ważna, gdyż to podczas niej pracownik jest w stanie realnie oszacować ilość pracy jaka powinna być wykonana na danym obiekcie, zasugeruje zakres obowiązków oraz przedstawi potencjalnie wykorzystywane narzędzia.
Często, podczas takich rozmów z zarządcą budynku czy osobą odpowiedzialną w firmie za wybranie firmy sprzątającej, pojawiają się nowe informacje i potrzeby. Każda firma świadcząca usługi czystościowe chce, żeby klient jej zaufał i wziął pod uwagę rekomendacje, a najlepszy obraz tego co trzeba, można i jak najlepiej to zrobić jest właśnie podczas spotkania w miejscu, w którym ma zacząć działać serwis sprzątający.
Sprawdź jakie pytania najczęściej zadają nam klienci jeżeli chodzi o naszą usługę sprzątania.
W zapytaniach od Klientów często pojawia się prośba o cennik świadczonych usług sprzątających- tzw. widełki. Niestety - nie dostają na nie odpowiedzi. Na taką wycenę usług sprzątających składa się wiele czynników:
Dopiero po wizycie w budynku czy szczegółowej rozmowie z osobą odpowiedzialną za rekrutację firmy sprzątającej oraz poznaniu całej specyfiki zlecenia, można zaproponować rzetelną i rynkową wycenę.
Świadcząc usługi czystościowe dla danego obiektu, obojętne czy są to biurowce, hale magazynowe czy przemysłowe, kompleksowość usług jest już standardem. Zapewnienie środków czystości i wiedzy jak je dozować i do jakich materiałów wykorzystać to zadanie każdej profesjonalnej ekipy sprzątającej. Dodatkowo firmy oferują np. raz w roku w cenie kontraktu pranie wykładzin czy mycie okien.
Firmy świadcząc usługi sprzątające często dbają także o zaopatrzenie obiektów w artykuły higieniczne (papier toaletowy, ręczniki papierowe, płyny do dezynfekcji, odświeżacze, itp.) Wtedy ekipa sprzątająca na bieżąco monitoruje stan tych środków higienicznych w toaletach, kuchniach czy pomieszczeniach wspólnych i szybko reaguje, jeżeli któryś z nich się kończy.
Jeżeli klient zdecydował się na usługi już konkretnej firmy sprzątające, podpisał kontrakt, wtedy pałeczkę przejmuje koordynator kontraktu, który będzie bezpośrednio przed klientem odpowiedzialny za pracę dedykowanej ekipy sprzątającej. To z nim ustalany jest harmonogram prac, dobierane odpowiednie środki i maszyny. To on wprowadza swój zespół sprzątający do obiektu, wytłumaczy zasady panujące w danej organizacji oraz przedstawi wymogi klienta.
To właśnie z koordynatorem kontraktu klient kontaktuje się w pierwszej kolejności. Jeżeli pojawiają się jakieś zastrzeżenia do pracy personelu, to właśnie on jest odpowiedzialny za to, aby poprawić jakość i zadbać o jak najmniej pojawiających się problemów w przyszłości.